Asexual.cz

Úplná verze: Asexualita a genderová dysforie
Prohlížíte si holou variantu vašeho obsahu. Prohlédněte si plnou verzi s příslušným formátováním.
Ahoj, jsem tu nováček. Jmenuju se Andi. Teda tak se nejmenuju ve skutečnosti, ale vybral*a jsem si takové jméno.

Jsem tu už po několikáté během posledních cca 6 let, možná ještě víc. Asi nakonec fakt budu ten asexuál.

Akorát kromě takové "jinakosti" mi byla osudem dopřána ještě jedna zajímavost - totiž genderová dysforie.
Dlouho jsem si myslela, že budu muset podstoupit změnu pohlaví, jinak se zblázním. Chodila jsem kvůli tomu i k psychologovi, který mi potvrdil, že se se mu zdá, že by mi to asi mohlo pomoct. Když jsem genderovou otázku začala řešit, nejlépe mi sedla identita gender fluid, ale to bylo tak před těmi 6 lety, kdy se o tom tak nemluvilo, tak jsem se cítila sama a jako v pasti. Nevěděla jsem, co s tím dělat. Koncept medicínské změny pohlaví mi naháněl strach, ale postupně jsem se dostávala k tomu, že jiné východisko z mojí zdánlivě patové situace asi není. Pak přišla pandemie a obrátila mi život na ruby, musela jsem to na chvíli odložit a řešit existenční problémy. Long story short - skončila jsem tam, kde jsem začala = jsem genderfluid a smiřuji se s tím, že jsem genderově nekonformní a prozatím medicínskou změnu pohlaví nepotřebuji a hledám jiné cesty, jak projevím svoji identitu a jak si budu kompenzovat trampoty, které mi způsobuje genderová dysforie. Je to pro mě komfortnější a svobodnější než splňovat stereotypy jednoho nebo druhého. 

Jak jste si asi všimli, tak střídám rody každou chvíli. Ono mi na tom vlastně asi nesejde. Někdy záleží na kontextu.

Zajímalo by mě, jestli to tu někdo má stejně. Vůbec mě zajímá, jestli genderová dysforie může jít nějak ruku v ruce s asexualitou, protože já si myslím, že u mě má jedno vliv na druhé. Nemá s tím někdo zkušenosti?

P.S. Mám rád*a umění a hudbu. Fotím a všelijak něco tvořím. To mě baví asi nejvíc.
Cítím se trochu osaměle a chybí mi blízcí přátelé.